Liczy się doświadczenie
Serwis firmy Mojsiuk w Szczecinie obsługuje pojazdy ciężarowe z gwiazdą od 20 lat. Przez ten czas zbudował nie tylko silną markę własną, ale także w opinii swoich klientów udowodnił przewagę autoryzowanej sieci Mercedes-Benz Trucks Polska nad konkurencyjnymi markami
Pięć bram wjazdowych, łącznie 15 stanowisk naprawczych, średnio 300-400 przyjmowanych pojazdów miesięcznie – szczeciński serwis firmy Mojsiuk działa na pełnych obrotach. Pracuje tu 16 mechaników i czterech doradców serwisowych, realizowane są wszelkiego rodzaju naprawy. Szefem serwisu jest Marcin Majchrowski, który z marką Mercedes-Benz związał się 22 lata temu, a w serwisie firmy Mojsiuk pracuje od 20 lat. – Zaczynałem jako specjalista ds. gwarancji oraz pracownik operacyjny Serwisu 24h. Dzięki temu dobrze poznałem zarówno pojazdy od strony technologii, jak i samych klientów – mówi Marcin Majchrowski. – Później zostałem kierownikiem Biura Obsługi Klienta, a od czterech lat zarządzam całym serwisem.
„Dla klientów serwisu kluczowe jest nasze doświadczenie – wszystkich specjalistów od samochodów ciężarowych. Mamy stabilną załogę z wieloletnią praktyką. Dzięki temu możemy naprawiać samochody ciężarowe naszych klientów szybko i skutecznie, dla nich nie ma nic ważniejszego”.
Marcin Majchrowski
Według szefa serwisu w Szczecinie na doświadczenie specjalistów autoryzowanej sieci Mercedes-Benz Trucks Polska składa się systematyczny kontakt z coraz bardziej zaawansowaną technologią samego produktu, co powoduje konieczność ciągłego rozwijania umiejętności i wiedzy techników. – Jednocześnie dla nas wszystkich to wielka radość mieć taką styczność z technologią na najwyższym światowym poziomie – wiele rozwiązań to innowacje niespotykane w innych markach. Dobrze jest móc to obserwować od środka.
Siła marki
Zdaniem Marcina Majchrowskiego, mocnych argumentów przemawiających za wyborem autoryzowanego serwisu Mercedes-Benz Trucks Polska jest bardzo wiele. – Po pierwsze, mamy bardzo wysokie standardy pracy – dysponujemy nowoczesnymi narzędziami dedykowanymi do pojazdów ciężarowych Mercedes-Benz, mamy dostęp do know-how producenta, a nikt lepiej nie zna tego produktu. Pozwala to stawiać diagnozy nie na ślepo, ale opierając się na algorytmie. W połączeniu z naszą wiedzą, doświadczeniem oraz inwencją daje to wysoką pewność trafnej diagnozy, a co za tym idzie szybszej i w wielu wypadkach mniej kosztownej naprawy – tłumaczy.
„Naszą przewagę buduje to, że mamy tu zespół prawdziwych pasjonatów samochodów ciężarowych. Cieszymy się, kiedy trafiają do nas trudne przypadki. Dzięki zdobytemu doświadczeniu możemy często pomóc klientom, którzy bezskutecznie próbowali naprawiać pojazdy poza naszą stacją serwisową”.
Marcin Majchrowski
Jak podkreśla szef serwisu w Szczecinie, kolejnym istotnym argumentem jest też stosowanie w autoryzowanej stacji Mercedes-Benz Trucks wyłącznie oryginalnych części zamiennych. – Ich kompatybilność, wytrzymałość, dopasowanie są nie do porównania z dostępnymi na
rynku zamiennikami – wyjaśnia Marcin Majchrowski. – To są pojazdy użytkowe i zastosowanie w nich zamienników często może prowadzić do konieczności powtórnej wymiany. Dlatego cena oryginalnych części w stosunku do jakości i pewności, jaką zyskuje klient, jest bardzo atrakcyjna. Na wszystkie oryginalne części Mercedes-Benz wymienione w naszej stacji udzielana jest oczywiście roczna gwarancja producenta, bez limitu kilometrów, obowiązująca na terenie całej Europy. A trzeba dodać, że sieć serwisowa Mercedes-Benz Trucks jest najlepiej rozwiniętą siecią na naszym kontynencie – myślę, że nie ma porównania z innymi markami.
Szczeciński serwis oferuje również usługę Serwis 24h, w realizacji której jest liderem w Polsce już od kliku lat.
Mocny zespół
W załodze serwisu w Szczecinie pracuje wielu doświadczonych specjalistów z wieloletnim stażem. Niektórzy mają swoje specjalizacje, np. naprawy skrzyń biegów lub silników. Ekspertem od diagnostyki jest tu Jacek Litteck, który w 2019 roku wraz z trzema kolegami z innych polskich serwisów zdobył drużynowe mistrzostwo świata podczas międzynarodowych zawodów serwisantów GlobalTechMasters, organizowanych przez koncern Daimler.
– Pracuję tu już 14 lat, specjalizuję się w diagnozowaniu i naprawach układów elektrycznych, elektronice – to mnie najbardziej interesuje od zawsze i myślę, że ma przyszłość, bo ta branża rozwija się błyskawicznie. Stale i systematycznie uczestniczę w szkoleniach organizowanych przez naszą centralę Mercedes-Benz Trucks Polska, bo wiedzę wciąż trzeba uzupełniać na nowo, nie można tego zaniedbywać. Dużo też korzystam z zasobów wiedzy kolegów – tłumaczy Jacek Litteck, który jest doświadczonym diagnostą.
„Dzięki aktualnej wiedzy, dzieleniu się nią w zespole i dostępowi do dokumentacji od producenta możemy zbadać przyczynę usterki, a nie tylko same jej objawy. Często już po wywiadzie z klientem mamy wstępną diagnozę, a przynajmniej jasno określony obszar poszukiwań rozwiązania problemu. Mamy całościowe spojrzenie na pojazd”.
Jacek Litteck
Według mistrza świata ze Szczecina, czas jest najcenniejszy dla klientów. – To jest transport. Dlatego po pierwsze musimy być skuteczni, żeby klient nie wracał z tym samym problemem. Ale z tego powodu też, przyjmując samochód, mamy zwyczaj sprawdzać, czy nie ma ryzyka, że w najbliższej przyszłości będzie trzeba wymienić jakiś element. To oszczędza klientom niepotrzebnej kolejnej wizyty. Bardzo pomocna w tym jest także usługa Mercedes-Benz Uptime – to świetne i nowoczesne narzędzie.
„Autoryzowana sieć serwisowa Mercedes-Benz Trucks Polska jest bardzo dobrze zorganizowana, wszystko jest starannie udokumentowane, a to ma znaczenie. Zdarzają się samochody wcześniej naprawiane w niezależnym serwisie i nie wiadomo, co dokładnie było w nich robione. To czasem utrudnia trafną diagnozę i zabiera dodatkowy czas”.
Jacek Litteck
Bezcenna wiedza i współpraca
Jak podkreślają zarówno Marcin Majchrowski, jak i Jacek Litteck, wyróżnikiem Mercedes-Benz Trucks Polska jest też umiejętność współpracy. – My nie konkurujemy między sobą, nie
zrzucamy winy na inne autoryzowane serwisy, jeśli coś się nie uda, staramy się sobie pomagać, bo na tym zyskują klienci – mówi diagnosta.
„Mercedes-Benz Trucks Polska oznacza innowacyjność i pracę zespołową – wynik zależy od pracy wszystkich, a nie pojedynczych osób. Każde ogniwo jest tu równie ważne. Nasi klienci uważają, że Mercedes-Benz Trucks wyprzedza innych producentów o całe lata świetlne i to jest nasz największy sukces. Bo ta opinia bierze się z ich doświadczeń z nami, ale także i z innymi markami”.
Marcin Majchrowski
– Na co dzień pozostajemy w kontakcie z innymi autoryzowanymi serwisami Mercedes-Benz Trucks Polska, zarówno podczas różnych okazji do spotkań, wymiany doświadczeń technicznych szkoleń, jak i poza nimi. Bo jakość i doświadczenie sieci buduje się dla naszych klientów codziennie, to jest nasz skarb i lubimy się nim dzielić – podsumowuje szef serwisu Mojsiuk w Szczecinie.
Serwis ciężarowy Mojsiuk pod Koszalinem ma za sobą 20 lat działalności i wiernych, przede wszystkim lokalnych klientów
Lokalizacja serwisu w Starych Bielicach sprawia, że samochody z dużych firm zajmujących się transportem międzynarodowym rzadko tu zaglądają. Taka jest specyfika rynku na środkowym wybrzeżu Bałtyku – przeważają klienci z branży komunalnej, budowlanej, straż pożarna oraz dystrybucja krajowa.
– Klienci obsługiwani przez naszą stację w większości posiadają samochody starsze niż sześcioletnie, logiczne więc, że wymagają one większej opieki serwisowej niż pojazdy nowe – na szczęście u nas są w bardzo dobrych rękach – mówi Paweł Hrymnak, który w tutejszym serwisie pracuje od ponad 16 lat. – To moja pierwsza praca, przygodę z Mercedes-Benz rozpocząłem bezpośrednio po ukończeniu studiów organizacji transportu. Większość tych lat pracowałem jako specjalista, a później kierownik ds. gwarancji oraz Serwisu 24 h, tak więc na monotonię i brak doświadczeń nie mogę narzekać. Od dwóch lat kieruję serwisem ciężarowym.
„Najcenniejsze w moim doświadczeniu są kontakty z ludźmi w całej Polsce – to jest wartość nie do przecenienia. Mamy tu specjalistów o bardzo długiej praktyce, ich dyspozycyjność i indywidualne podejście do relacji z klientami stanowią o poziomie naszych usług”
Paweł Hrymnak
W Starych Bielicach zespół tworzy sześciu mechaników, dwóch diagnostów oraz trzech doradców serwisowych. Hala z dwoma kanałami i jedno stanowisko płaskie pomieszczą na raz kilka pojazdów w zależności od ich wielkości – mimo to miesięcznie obsługiwanych tu jest nawet 120 samochodów.
Zaufanie to podstawa
Według Pawła Hrymnaka atuty przynależności do sieci autoryzowanych serwisów Mercedes-Benz Trucks Polska są oczywiste. – Nasi mechanicy mają stały dostęp do informacji technicznej, do całej oferowanej przez producenta technologii, rozmaitych nowinek, do oryginalnych części oraz instrukcji serwisowych – podkreśla. – Poza tym są dobrze wyszkoleni, wiedzą, jak naprawiać te pojazdy szybko i dobrze.
„Kluczowe jest wzajemne zaufanie między nami a klientami. Klienci wiedzą, że u nas naprawa będzie wykonana fachowo i że bierzemy odpowiedzialność za jakość naszych usług. My natomiast wiemy, że dzięki takiemu podejściu klienci polecają sobie wzajemnie korzystanie z usług naszej stacji serwisowej, co jest dla nas bardzo cenne.”
Paweł Hrymnak
– Zdajemy sobie sprawę, że ceny w serwisie autoryzowanym Mercedes-Benz Trucks Polska, ze względu na standardy sieci, są wyższe niż w niezależnym warsztacie – mówi Paweł Hrymnak. – Ale ważniejsze jest to, że klient może być pewien profesjonalizmu i bardzo często taka naprawa okazuje się w ostatecznym rachunku tańsza. Naszym atutem są ludzie i nasze doświadczenie. Dlatego zdarza się, że auta przyjeżdżają do nas z odległych miejsc w Polsce.
Wieloletnia pasja
Jednym z najbardziej doświadczonych specjalistów w zespole serwisu ciężarowego w Starych Bielicach jest mistrz hali Grzegorz Podgórzański, który pracuje tu od początku istnienia stacji serwisowej Mojsiuk. – Po ukończeniu szkoły samochodowej pracowałem w różnych miejscach, nawet na krótko zostałem handlowcem – opowiada. – Ale szybko się przekonałem, że mój świat to samochody ciężarowe i mechanika. Z rekomendacji kolegi zatrudnionego krótko przede mną w firmie rozpocząłem swoją przygodę z Mercedes-Benz. I tak już zostało. A teraz historia się powtarza: pierwsze szlify jako mechanik, pod moim okiem, zdobywa tu mój syn.
Grzegorza Podgórzańskiego ciężarówki fascynowały od dzieciństwa: – Żeby pracować przy nich, trzeba to naprawdę lubić, mieć chęć do pracy, bo to jest bardzo ciężka, fizyczna robota. Teraz mam łatwiej, bo moja praca polega na organizowaniu zadań kolegom, czasem doradzaniu w czymś. To bardzo ważne, że w autoryzowanej sieci Mercedes-Benz Trucks Polska możemy się wymieniać doświadczeniami, wspierać się wzajemnie.
Według mistrza zmianowego, dla klientów najistotniejsza jest pewność, że ich pojazd jest w fachowych rękach.
„To są pojazdy użytkowe, swoją pracę wykonujemy bardzo starannie i odpowiedzialnie, aby klient czuł się bezpiecznym użytkownikiem dróg”.
Grzegorz Podgórzański
To właśnie z tego względu standardy sieci Mercedes-Benz Trucks Polska wymagają szkoleń, procedur, stosowania oryginalnych części zamiennych i właściwej diagnostyki, starannej dokumentacji. Jednak to nie wszystko. – Moim zdaniem o sile autoryzowanej tej sieci decydują przede wszystkim ludzie, to oni tworzą tę sieć, a nie odwrotnie. I to oni tę jakość budują, a klienci ją doceniają – podsumowuje Paweł Hrymnak, kierownik serwisu Mercedes-Benz Trucks Polska firmy Mojsiuk w Starych Bielicach.
Serwis w Gorzowie to najmłodszy obiekt wśród serwisów firmy Mojsiuk – został otwarty wiosną 2016 roku. W tej nowoczesnej placówce z racji specyfiki regionu serwisowane są głównie pojazdy flotowe, objęte kontraktami serwisowymi
Gorzowski serwis firmy Mojsiuk stanął na prawie hektarowej działce i ma ok. 1800 m2 powierzchni użytkowej. Z wygodnym dojazdem i dużym placem parkingowym jest łatwo dostępny dla klientów ciężarowych. Kieruje nim Jacek Orzechowski, który nadzorował go już na etapie budowy. – Pracuję w motoryzacji 23 lata, ale w firmie Mojsiuk początkowo zajmowałem się samochodami osobowymi i dostawczymi – opowiada Jacek Orzechowski. – Po trzech latach, kiedy właściciele podjęli decyzję o budowie tego obiektu, powierzono mi prowadzenie gorzowskiego serwisu ciężarowego.
Obiekt dysponuje czterema stanowiskami kanałowymi i dwoma płaskimi. Posiada także własną Stację Kontroli Pojazdów do diagnostyki układów zawieszenia i hamulcowych oraz myjnię bramową dla pojazdów dostawczych, ciężarowych i autobusów. Miesięcznie obsługiwanych tu jest ok. 250 ciężarówek.
„Najwięcej obsługujemy klientów flotowych w ramach kontraktów serwisowych, bardzo wielu z nich korzysta też z naszej najnowocześniejszej usługi Mercedes-Benz Uptime – taka jest charakterystyka tego regionu. Mamy też sporo klientów zagranicznych, Gorzów ma bardzo dobrą markę”.
Jacek Orzechowski
W gorzowskim serwisie od samego początku pracuje w niemal niezmienionym składzie ten sam zespół – dwóch diagnostów, ośmiu mechaników, diagnosta stacji kontroli pojazdów, dwóch mistrzów zmianowych oraz czterech doradców serwisowych i aktywny sprzedawca usług serwisowych, który jest zawsze blisko klientów.
Dopasowana oferta i partnerstwo
Według Jacka Orzechowskiego, tym, czego klienci szukają w serwisie ciężarowym, jest przede wszystkim maksymalne zrozumienie ich indywidualnych potrzeb.
„Ważnym elementem w moim doświadczeniu była obsługa klientów samochodów osobowych. To często właściciele firm transportowych, o dużych wymaganiach. Mają wiedzę, potrzebują konkretnych informacji, partnerskiego podejścia, to rodzi wyjątkowe relacje”.
Jacek Orzechowski
Jego zdaniem, dla klientów liczy się przede wszystkim czas, który w transporcie ma znaczenie nadrzędne. Dlatego, ze względu na dominujący profil flotowych klientów w gorzowskim serwisie, oferta obejmuje także np. usługę door-to-door. – Wszyscy nasi pracownicy mają uprawnienia do prowadzenia pojazdów ciężarowych, bo dla dużych klientów możliwość odebrania samochodu z bazy i odstawienia go z powrotem po naprawie jest sporym udogodnieniem, oszczędzają dzięki temu mnóstwo czasu – mówi szef serwisu w Gorzowie. – Klienci mają różne harmonogramy rozdysponowania pojazdów w trasach, wiele też zależy od tego, kto w firmie zarządza flotą, trzeba się do tego dostosować, szanować ich czas. Musimy być zawsze gotowi.
Partnerskie podejście dotyczy także zarządzania zespołem. Gorzowski serwis ma też wypracowane zasady współpracy z innymi serwisami w ramach firmy Mojsiuk oraz autoryzowanej sieci Mercedes-Benz Trucks Polska.
„Wiemy, że możemy liczyć na wsparcie kolegów. Dla mechaników to bardzo ważne mieć koło siebie osoby, które wskażą drogę rozwoju, dzięki czemu szybko mogą się stać samodzielni. Istotne jest też to, że mogą korzystać z dokumentacji technicznej, która w Mercedesie jest bardzo jasno opisana oraz wsparcia techników z działu technicznego Mercedes-Benz Trucks Polska”.
Jacek Orzechowski
Tę opinię potwierdza też Michał Dera, jeden z najbardziej doświadczonych mechaników w gorzowskim serwisie firmy, który uważa, że ma to duży wpływ na jakość pracy. Sam ma 15-letnie doświadczenie, z czego ostatnich sześć lat pracuje w Mercedesie. – Możliwość rozwijania się, poznawania najnowszych technologii sprawia, że nie ma miejsca na błędy – mówi Michał Dera. – Nikt nie wie lepiej niż producent, a niezależne serwisy nie mają dostępu do tej wiedzy. My, dzięki odpowiedniej dokumentacji i szkoleniom, go mamy.
Przewaga marki
Zdaniem zarówno Jacka Orzechowskiego, jak i Michała Dery, sieć serwisowa Mercedes-Benz Trucks Polska oferuje najwyższy poziom na tle sieci innych marek.
„W dokumentacji Mercedesa wszystko jest przystępnie opisane, każdy montaż/demontaż, są zdjęcia poglądowe – dzięki temu nie ma zgadywania, wiadomo, jak przeprowadzić naprawę. Z mojego doświadczenia wiem, że nie we wszystkich markach tak to wygląda”.
Michał Dera
– Aftersales jako całość jest naszą przewagą – mamy np. unikalną usługę MB Uptime, która pozwala przewidywać usterki, zanim wystąpi awaria pojazdu, bezpiecznie dostarczyć ładunek i zjechać do serwisu, oraz najsprawniejszą europejską sieć serwisową – tłumaczy Jacek Orzechowski.
„Sama jakość produktu marki premium też się liczy: materiały, z których korzystają autoryzowane serwisy, np. okładziny hamulcowe, zapewniają dłuższą eksploatację, zwłaszcza jeśli pojazdem jeździ dobry kierowca”.
Jacek Orzechowski
Według szefa serwisu w Gorzowie równie ważnym elementem tej jakości są ludzie.
– Wydajemy mnóstwo pieniędzy na szkolenia, nasi pracownicy mają odpowiednie certyfikaty, zdobywamy nagrody w międzynarodowych konkursach, o czym informujemy klientów, żeby wiedzieli, że są w najlepszych rękach. Każdy doradca odbył też szkolenie na torze, żeby w praktyce sprawdzić, jak działają wszystkie systemy w pojazdach – podkreśla Jacek Orzechowski. – Dzięki temu mamy wiedzę i doświadczenie. Dlatego, moim zdaniem, Mercedes po prostu spełnia marzenia serwisowe klientów.